برگزاری چهاردهمین نشست تخصصی هیات نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت در آذرماه برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/10/12 | 
حضور دبیر محترم هیات ناتک استان البرز جناب آقای دکتر نادر شکراللهی و همچنین کارشناس و مسئول دفتر دبیرخانه آقای محمد صالحی درچهاردهمین نشست تخصصی هیأت‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور رؤسای محترم دانشگاه های منتخب استان ها به صورت وبینار و حضور دبیران هیات های ناتک ، در تاریخ ۱ و ۲ آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.
در اولین روز این نشست که با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبحث نظارت و ارزیابی را برای تحقق بهره‌ وری بسیار مهم دانستند و تاکید کردند: تعریف شاخص‌های بهره ‌وری در وزارت علوم و ایجاد سامانه هوشمند نظارت و ارزیابی دو مطالبه اصلی اینجانب از مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم است. آقای دکتر زلفی گل تاکید نمودند: بـرای افـزایـش بـهره ‌وری، آییـن‌نامـه‌ها و مقـررات و قوانیــن بایسـتی بر اسـاس شاخـص‌های بهـره وری طراحی، تدوین، تصویب و اجرا شوند و اجرای درست قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها بایستی موجب ارتقای شاخص‌های بهره‌ وری شود و البته پیش نیاز ارتقای بهره‌ وری، تعیین اهداف صحیح است.
همچنین دکتر روح الله رازینی رئیس محترم مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم برنامه‌های بهبود و تحول نظام ناتک، را شامل سه فاز اصلی؛ تثبیت و ساماندهی امور جاری مرکز، بهبود و ارتقای فعالیت‌های مرکز و تحول و تعالی در رویکردها، ابزارها و شیوه‌های نظارت و ارزیابی عنوان کردند. وی عنوان کرد: منتخب پروژه های بهبود و ارتقاء شامل:
 استقرار الگوی ارزیابی و نظارت مبتنی بر شاخص‌های کلیدی عملکرد، طراحی نظام مشارکت ذینفعان (استاد، دانشجو) در نظارت و ارزیابی، طراحی جایزه «کیفیت و بهره‌وری» آموزش عالی،  پروژه طراحی نظام صلاحیت حرفه‌ای، ارتقاء و توسعه داشبورد‌های رصد و پایش، طراحی و استقلرار کانون ارزیابی مدیران، مهندسی مجدد فرایندهای نظام ناتک، تدوین مجموعه دستنامه‌های ارزیابی عتف، طراحی نظام تخصیص سهمیه هیئت علمی به دانشگاه‌ها و استقرار نظام ارزیابی راهبردها و سیاست‌ها است.
رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه نظارت و ارزیابی ترمز سیستم نیست بلکه همچون کلاج است که تسهیل‌گری می‌کند، گفت: ارزیابی مدیران آموزش عالی از تکالیف این مرکز است و در همین راستا کانون ارزیابی مدیران، ذیل این مرکز ایجاد می شود.

      


 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 302 بار   |   دفعات چاپ: 72 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر